wtorek, 21 kwietnia 2015

Wiesław Wernic

W tytule posta nie napisałam tytułu książki, ponieważ nie będzie o jednej książce, ale o całej serii. Wiesław Wernic napisał serię westernów której bohaterami są doktor Jan (lekarz) i Karol Gordon traper, a w niektórych książkach pojawia się Piotr Carr (explorer). Mają oni przeróżne przygody. Seria ma 19 tomów, pierwszy tom ma tytuł "Tropy wiodą przez prerię", a  ostatni "Złe miasto". Poniżej podam spis tomów w takiej kolejności w jakiej pisał je autor.

"Tropy wiodą przez prerię"
"Szeryf z Fort Benton"
"Słońce Arizony"
"Colorado"
"Płomień w Oklahomie"
"Łapacz z Sacramento"
"Człowiek z Montany"
"Gwiazda trapera"
"Wędrowny Handlarz"
"Przez góry Montany"
"Na południe od Rio Grande"
"Ucieczka z Wichita Falls"
"Barry Bede"
"Old Gray"
"Skarby MacKenzie"
"Znikające stado"
"Wołanie dalekich wzgórz"
"Sierżant konnej policji"
"W Nowej Fundlandii"
"Złe miasto"

Przeczytałam wszystkie tomy, a niektóre po kilka razy. Najbardziej mi się podobały  "Słońce Arizony" i "Złe miasto". Całą serie polecił mi tata i bardzo ją polubiłam.

Poniżej okładka "Słońca Arizony".

1 komentarz:

  1. http://www.wernic.pl/index1.htm

    Ja zatem polecę bardzo ciekawą stronę o Wiesławie Wernicu i jego twórczości :)



    Ps. Nigdy Cię nie dogonię...

    OdpowiedzUsuń